Neustále hľadáte spôsoby ako by vaše vizuály vynikli v neustále zahltených sociálnych sieťach plných obsahom? Hmm. Tak potom musíte vybočiť z radu a priniesť na sociálne siete nový obsah, ktorým sa odlíšite.
V tomto článku spíšeme trendy v grafickom dizajne pre rok 2022, ktoré nás oslovili a pridáme infografiku od Depositphotos.
Značky v pohybe
Či už skrolujete v aplikácii, na webovej stránke alebo prechádzate popri digitálneho billbordu, v súčasnosti je možné vidieť čoraz viac pohybového dizajnu. Väčšina ľudí z tejto oblasti verí, že toto je pre značky budúcnosť. Statická grafika už nie je dostatočná a je čas sa pohnúť ďalej, hovorí kreatívny režisér Martin Widdowfield v spoločnosti Robot Food.
,,S neustálym zavádzaním nových a inovatívnych digitálnych platforiem a príchodom virtuálnej reality objavujú značky nové spôsoby ako komunikovať so spotrebiteľmi online“.
Tento trend sa začal prejavovať aj v obalových dizajnoch, na ktorých sa umiestňujú QR kódy s cieľom poskytnúť spotrebiteľovi viac informácií alebo mu zobraziť relevantný videobsah. A prečo je pohyb v grafickom dizajne taký dôležitý? Značky pomocou pohyblivej grafiky alebo animácií môžu lepšie vyrozprávať svoj príbeh.
Maximalizmus
Minimalizmus je na ústupe, je logické, že jeho opak, maximalizmus, by mal byť na vzostupe. ,,Vidíme, ako značky prechádzajú na monochromatické, výrazné palety, aby vytvorili pútavejší a lepšie vzhľad a dojem,“ hovorí Molly Rowan-Hamilton, riaditeľka stratégie v BrandOpus. Dobrým príkladom je práca obalového dizajnu pre Pipers Crisps, čo sú kvalitné chrumky z miestnych surovín. Pomocou monochromatickej farby dokáže tento obal vyniknúť z davu. Žiarivé a energické, jasné farby boli zvolené tak, aby odrážali odvážnu osobnosť a chuť tejto sviežej značky.

Živšia a hravejšia typografia
Ďalším trendom v grafickom dizajne pre rok 2022 je typografia. Chris Alger, senior dizajnér v Design Bridge London verí, že rok 2022 bude rokom typografie. „Uvidíme typografické štýly využívajúce skutočne prehnané charakteristické formy písmen, čím sa zvyšuje kontrast medzi plynulými líniami a ostrými hranatými tvarmi,“ predpovedá. Chris verí, že farby a živosť budú zohrávať významnú úlohu aj v typografických trendoch pre rok 2022, pričom poukazuje na nedávnu kampaň Nike‘ Play New‘.

Environmentálna akcia spojená s eko-estetikou
Pre prípad, že by ste si to nevšimli, práve teraz sa veľa hovorí o životnom prostredí. A v mnohých ohľadoch je dizajnérsky priemysel popredu. „Spotrebitelia môžu teraz spozorovať greenwashing na míle ďaleko, takže značky musia urobiť viac, než použiť zelenú farbu, aby ukázali, že planétu dávajú na prvé miesto,“ hovorí Matthew Gilpin, riaditeľ dizajnu spoločnosti Free The Birds. Dnes sú značky pod čoraz väčším tlakom, aby vo svojich obaloch používali udržateľnejšie materiály. A to sa musí odrážať aj esteticky. „Výzvou pre dizajnérov a obalových technológov bude výber materiálov a povrchových úprav, ktoré sú udržateľné, recyklovateľné a majú najnižší možný dopad na emisie, aby splnili očakávania spotrebiteľov.“ Obrázok nižšie zobrazuje darčekové balenie prípravkov pre starostlivosť o pleť.

Kombinácia 2D a 3D
V 3D dizajne je už mnoho rokov stúpajúci trend, ktorý sa neustále vyvíja a presadzuje. Dáva dizajnérom neobmedzený priestor pre kreativitu, pretože poskytuje takmer nekonečné množstvo možností. Rok 2022 bude rokom výrazného prechodu medzi 2D a 3D, čo potvrdzuje aj spoločnosť Adobe, ktorá implementovala funkcie pre prácu s 3D objektmi priamo do aplikácie ilustrátor 2022.



Trendy v grafickom dizajne pre rok 2022 spracoval aj tím Depositphoto na základe vizuálnych vyhľadávaní na svojej platforme. Nižšie je vidieť celú infografiku.

Postrehli ste tento rok nejaký trend v grafickom dizajne alebo všimli ste si použitie faby Veri Peri?
Zdroje: creativeboom, socialmediatoday, dribble